A kulcs tisztítása


Az egész még tavaly augusztusban kezdődött, amikor vidéken élő sógorom jelezte, hogy néhány napot Budapesten szándékozik eltölteni, és erre a kis időre hozzánk “költözne”.

Mivel tudtuk, hogy érkezésekor nem leszünk itthon, a tartalék kulcsokat a bejárat melletti virágláda alá rejtettük. Itt tartózkodása üde színfoltot hozott életünkbe, és az esti beszélgetések lendületes vidámsága elénk sodorta az ismétlés lehetőségét. Így történt, hogy a kulcsok a virágláda alatt maradtak.

A hétvégi kertrendezés nem kerülhette el az említett virágládát sem -erről legközelebb. Amikor az eddig nem hiányzó kulcsokat megláttam, először azt hittem, valaki már most kiszemelt engem az április bolondja szerepre. Amit a kezemben tartottam, semmiben sem emlékeztetett az alig három éves kulcsokra. A legszűkszavúbban úgy jellemezhetném, hogy “egy marék rozsda röhögött rám odvas fogakkal a tenyeremből”. Csupán a “darabszám” és a “kontúrok” emlékeztettek a különböző biztonsági zárakhoz kapott kulcsokra.

Két lehetőséget láttam magam előtt: 1. új kulcsokat másoltatok nem kevés pénzért ; 2. előhúzok a tarsolyomból némi ide illő házipraktikát.

A rozsdás kulcsokat először paraffinolajba mártottam -erre a célra terpentinolajat is használhattam volna. Hihetetlen, de a rozsda már ettől is szinte teljesen eltűnt. Ezután először egy homokba forgatott burgonyaszelettel, majd egy petróleumba mártott parafadugóval alaposan átdörzsöltem őket. Macera ide vagy oda, ekkor már kezdett eluralkodni rajtam a “na ugye … 🙂 …”

A főpróbánál némi elégedetlenséggel tapasztaltam, hogy kissé nehezen forognak a zárban, de végül is csodálkozásra nem volt okom.hangulat.

Ezután már szó szerint olajozottan forogtak a zárakban.

Vélemény, hozzászólás?

