Tojásfolt eltávolítása


Hétvégi piskótasütésem első lépése a tojások fehérjének és sárgájának szétválasztása volt. Erős koncentráció és némi szerencsétlenkedés eredményeképp sikerrel jártam. Ezután lépésről lépésre követtem a szakácskönyv utasításait, bízva abban, hogy a kezdők szerencséje most sem hagy cserben.

A végeredményt tulajdonképpen sikerként könyvelhettem el. A konyhák istene -ha van ilyen- ezúttal kegyes volt hozzám és kifejezetten ízletes nasival jutalmazta fáradozásaimat.

Amikor a csokikrémes kockák már a tálon sorakoztak nekiveselkedtem a mosogatásnak. Csakhamar végeztem ezzel is, és épp élvezni készültem munkám gyümölcsét, amikor észrevettem a ruhámon éktelenkedő foltokat. Mint a gyerekek előkéjén, az én pólómon is megtalálható volt szinte minden amit a konyhaművészet nagykönyve hozzávalónak nevez.

Sóvárgó pillantást vetettem  a hőn áhított falatokra és elindultam a fürdőszoba felé, hogy megszabaduljak az különböző cseppektől, pacáktól.

Mivel a tojásról tudtam, hogy bármelyik ipari ragasztóval versenyre kelhet, elsőként a “szépen” elkülönülő tojásfehérje ill. -sárgája foltokról gondoskodtam.

– A tojásfehérje foltokat gyenge szalmiákszeszes oldattal itattam át, majd amikor foltok kifakultak, azonnal átmostam ill. “öblítettem” őket.

– A tojássárgája okozta foltokkal könnyebb dolgom volt, mivel teljesen megszáradtak mire sort kerítettem rájuk. Először megpróbáltam enyhén kidörzsölni, kikefélni az anyagból, majd azokat a foltokat amelyek az anyag belső felén is átütöttek, néhány csepp szalmiákkal dúsított vízzel átmostam.

Párom később mosolyogva hasonlított a kontár ácshoz, aki többet üt az ujjára kalapácsával, mint a szögre. Nem baj! Fő a lelkesedés. Legközelebb lángost sütök.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

