A szájápolás kellékeinek tisztítása


A fürdőszoba jó témakör. Minden lakásban van, burkolata és berendezési tárgyai anyagukban többnyire azonosak, felszereltségük az általános funkcióknak megfelelő.
Ezen a nyomon indultam el amikor a mai poszt témáját kerestem.

Igen, kerestem. Nem az első eset, hogy a mindennapi írnivalóhoz otthonomban térülve-fordulva kerestem és találtam témát. De hát mit tegyek?

Egy szappanopera írói stábja időközönként eljátszathatja más-más szereplőkkel ugyanazt a szituációt, de én ezt részben nem tehetem, részben furcsa volna madárpiszkot, sarat, vizelet- vagy tintafoltot tisztítani a konyhában. Tartok tőle, hogy igen hamar hitelét veszítené bármi amit leírok.

…ennél többet nem szeretnék magyarázkodni.

Szóval eljutottam a fürdőszobáig és szép sorjában szemügyre vettem minden részletét, kb. úgy, mintha egy takarítóképző iskola vizsgabizottságának elnökeként próbálnék hibát találni a nagyképű diák vizsgamunkájában.
Végül -kirívó hiányosságot nem találván- a szerencsémre bíztam magam és kinyitottam a csap fölötti tükrös szekrényt.
A használaton kívüli fogmosópohár és a benne ágaskodó régi fogkefém jelentette a telitalálatot. Amikor hálózati töltőről működő elektromos fogkefém belopta magát életembe, ezeket egyszerűen a szekrénybe tettem és ez igazán csak most tudatosult bennem. A hanyagság netovábbja -mondhatni csimborasszója-, hogy a fogmosópohár belső oldalán még fehér lerakódásokat is találtam. Meglett a téma.

A fogmosópohár tisztítása.
– Hetenként egyszer mossuk ki fogmosópoharunkat meleg konyhasóoldattal, így nem képződik rajta fehér lerakódás.

A fogkefe tisztítása:
– Egy pohár hideg vízbe öntsünk egy kevés szalmiákszeszt, majd ebben az oldatban áztassuk néhány percig fogkefénket.

Belátom, hogy ez így kevésnek tűnhet, ezért “megajándékozom” a kitartó olvasót két bónusz praktikával:

– Ha a fogkrémes tubust nem tudjuk kinyitni, tartsuk rövid ideig a forróvíz alá, ezután menni fog.

– Ép fogainkról könnyedén eltávolíthatjuk a kezdődő fogkövet és az egyéb lerakódásokat, ha fogkefénket használat előtt egy összenyomott eperbe mártjuk. Természetesen ezután mossunk fogat fogkrémmel is.

Vélemény, hozzászólás?

