Mosogató tisztítása kávézaccal


Ha valaki rendszeresen olvassa ezt az oldalt, tapasztalhatta, hogy a téma megválasztásában sokszor a saját tapasztalatok vagy azoknak már-már sorsszerű bekövetkezése ad ihletet.
Egy kellemes beszélgetés, egy jó vacsora és a reggeli kávézás külön-külön is lehet egy cikk témájának az alapja, de ha ezek az események láncként össze is kapcsolódnak, abban a sors kezét illik keresni.

Elejétől a végéig:

Tegnap amikor kiszálltam a kocsiból, szóba elegyedtem a szomszédomban lakó idős hölggyel. Mint mindig, most is korholt egy keveset -a szerinte nem megfelelően réteges- öltözékemért és úgy általában az egészségemre való odafigyelésem miatt. Természetesen a reggelente elfogyasztott bögrényi kávém sem maradhatott el a sor végéről. Annak, hogy a sor végére került, egy gondolatnyi házi praktika -konkrétan a kávézacc tisztításra való felhasználása- volt az oka. Pár szót váltottunk még erről a témáról, majd elbúcsúztunk.

Hazaérve, már az ajtóban megcsapta az orrom a sült csirke illata. Mivel az egyik kedvencemről van szó, mondanom sem kell, hogy a vacsora meglehetősen bőségesre sikerült és a mosogatáshoz már nem sok kedvem maradt.
A kiadós vacsorát nem sokkal később szintén kiadós alvás követte.

Reggel aztán megfelelő mennyiségű energiához juttatott a szokásos kávédózis, úgyhogy nekiláttam az elmaradt mosogatásnak. Módszeresen jutottam el az evőeszközöktől a tepsiig, majd amikor már csak a mosogató tisztítása volt hátra, eszembe jutott az előző napi beszélgetés. Kivettem a főző alól az üvegkiöntőt a maradék kávéval és a még langyos kávézaccból jó két teáskanálnyit a mosogatóba morzsoltam, majd alaposan körbedörzsöltem vele. Miután leöblítettem, elégedetten konstatáltam a mondás helyességét: “Jó pap holtig tanul”.

Ez volt az én kis sorsszerű történetem, aminek következményeként sikerült megtudnom, hogy a -reggeli kávézások után a szemetesben landoló- kávézacc nemcsak kiváló zsíroldó, de nagyszerű és karcmentes súrolószer is, mondhatni ideális konyhai tisztítószer.

És még valami, amit nekem mind szükség, mind pedig a rendszeres használat hiányában nem sikerült tapasztalnom: állítólag a kávézacc(1-2tk-nyi) a lefolyóba kerülve tisztítja és szagtalanítja azt.

Vélemény, hozzászólás?

