Üvegmosás rizzsel


Pár nappal ezelőtt konkrét sikerélményként éltem meg, hogy nem felejtettem el párom névnapját. Talán kissé túlzó volt ez a megfogalmazás, mert ha figyelembe vesszük az “utólag megtudott” név- és születésnapok számát, összesítésben bizony mélyen szégyellhetem magam.

Egy szó, mint száz: most nem csak, hogy nem felejtettem el, de ha nem kerül időben egy naptár a kezembe, még két nappal elé is szaladtam volna.
Tehát az utolsó pillanatra tartogatott kapkodás -vagy a teljes megalázottságot jelentő “elfelejtés”- helyett, program szerint tértem be egy virágárushoz.

Hazaérve némi rejtegetést, majd a felköszöntést követően helyére került az újdonsült szobadísz. Négy nap múlva pillanatnyi sikerem tárgya kornyadozva kereste a padló repedéseit, ezért a fájdalmas búcsú mellett döntöttünk.
Mi tagadás, a virágtól egyszerűbb volt megválni, mint a váza belsejét borító algás szmötyitől.
Előkerült az üvegmosókefe és kezdetét vette a küzdelem. Eleinte úgy tűnt, rövid csata lesz a végén -szó szerint- fényes győzelemmel, de a harmadik öblítést követően stratégiát kellett váltanom, mert a korábbi hanyag mosogatás vízkőnyomaival szemben a kefe hatástalan fegyvernek bizonyult.    …ilyenkor szoktam felhívni anyut.

Tanácsa most is abszolút befutó volt:

– Némi ecetes áztatást és lötykölést követően újfent kiöblítettem a vázát, majd félig felengedtem langyos, enyhén mosogatószeres vízzel és beleszórtam 2ek rizst. Nem maradt más dolgom, mint az egész készséget alaposan összerázni.

A rizs az összes makacs maradékot ledörzsölte a váza belsejéről, így a hervadt virág után legalább egy szinte újszerűen csillogó vázával is meglephettem életem párját.

Ez a praktika nem csak a vázákhoz, de bármilyen nehezen mosható üveghez ajánlott, csupán arra kell némi figyelmet fordítani, hogy a rizst csak tiszta vagy enyhén mosogatószeres vízzel használjuk -így biztosak lehetünk abban, hogy megőrizte a “súroláshoz” szükséges keménységét.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

