Konyhai reszelők tisztítása


Legújabb konyhai őrületem a pizzasütés. Családom kezdeti örömét először a félig keletlen, ízetlen tészta, majd -az igazi recept megtalálása után- a pizzának, mint a “mindennapi betevőnek” szó szerinti megjelenése vette el.

Ezek után egyértelmű, hogy kitartásomra és annak eredményére csupán én lehettem büszke. És mi mást is tehettem volna -társ nélkül- e gasztronómiai maraton minden lépése után? …mosogattam. Mosogattam a tálakat, a késeket, a vágódeszkát, a tepsit és a reszelőt is.

Az említett kellékek közül a legtöbb gondot a reszelő mosogatása okozta. Az is csak addig, míg párom meg nem könyörült rajtam és nem mutatott egy-két fortélyt.

A legfontosabb -és itt az én hibámból tanulhat bárki-, hogy használat után azonnal mossuk el -akkor is, ha az előkészítés során egy másik oldalát még használni szeretnénk.
Ha ezt elmulasztottuk és mosogatáskor szembesülünk a rászáradt maradék ragaszkodásával, 1-2tk szódabikarbónát szórjunk egy tál meleg vízbe és pár percig áztassuk benne reszelőnket.

Sajt reszelése előtt kenjük be a reszelőt ét- vagy olívaolajjal. Könnyebb lesz a mosogatás.

Ha az apró lukakba szorult maradékokra nem szeretnénk egyenként vadászni, reszeljünk le egy darab száraz kenyeret is rajta.

Az enyémhez hasonló négyoldalú reszelő tisztításában hathatós segítséget nyújthat egy konyhai nyeles-kefe vagy akár az üvegmosó kefe is.

Persze, ha nem sütöttem volna naponta pizzát, lett volna aki mosogat helyettem… 🙂

Vélemény, hozzászólás?

