Madárpiszok eltávolítása ruházatunkról


Épp csak, hogy elmúlni látszik a csöpögő hólé és a veszélyesen nyújtózkodó jégcsapok miatti állandó nyakfájdalom, máris szembesülhettem az újabb “égi veszedelemmel”.

A házunk mögötti hatalmas fenyőfán népes galambcsalád rendezte be otthonát. Ezzel még nem is volna problémám, mert a reggeli kávézás élményét épp a környező kertek fáin fészkelő cinkék, harkályok és a mi galambjaink vitázó, perelő vagy éppen szerelmes, tavaszváró hangzavara teszi teljessé.
Ezt az élményt sikerült feledtetnie velem egy öntörvényű galambnak, amikor kiléptem házunk kapuján.
Gondolom fölösleges részleteznem a történteket…   …elég annyit megjegyeznem, hogy az ilyen jellegű meglepetést még születésnapomon sem szeretem.

Mint gépjármű tulajdonos, tisztában vagyok a madárürülék maró hatásával és gyakorló apaként azt is tudom, hogy számos fertőző betegség melegágya. De a ruhámról még nem volt szerencsém eltávolítani.

Mivel várt a munka, egy papír zsebkendővel eltávolítottam a “kritikus tömeget”, majd a foltos részt enyhén szappanos vízbe áztattam.
Hazatérve összegeztem a napközben összegyűjtött ezirányú információkat, majd nekiláttam a folt eltávolításának.

Egy tálnyi meleg vízben elkevertem némi alkoholt és szalmiákszeszt, majd egy ruhakefe sörtéit belemártottam a kapott oldatba és szépen kikeféltem az anyagból a szálak között maradt szennyeződést. Ezután megismételtem -mintegy öblítő jelleggel- ugyanezt az eljárást, de immár tiszta vizet használva. Végül az egész kapucnis fölsőt betettem egy “öblít-centrifugáz programra” a gépbe.
Azt, hogy az anyag színe nem fakult ki a madárpiszok helyén, valószínűleg az azonnali áztatásnak köszönhettem.

A napközbeni információgyűjtésről:
Volt aki a teljes száradás utáni kefés megoldást -és csak maradványeltávolításra az alkoholos, szalmiákszeszes oldat használatát- javasolta. Volt olyan ismerősöm is aki csak a lokális szappanos-vizes eljárásban hitt.

…abban azonban mindenki egyetértett, hogy szerencsés leszek.

Vélemény, hozzászólás?

