Ha folt esik a kárpiton


Tipikus baleset. Szeretnék megnézni egy filmet, de éhes is vagyok. Mi mást tehetnék, mint hogy kezemben a tányérral leülök a kanapéra a tv elé.
Ezerszer megtettem korábban is -mondhatnám rutinom van az ilyen tv nézős vacsizásban- , de amikor alig tíz perc elteltével reklámokkal akarnak szórakoztatni, automatikusan elindul a kezem a távirányító felé.
Hiába a sok éves rutin, a karom rövidnek bizonyul. Egyre növekvő pánikkal próbálom megkaparintani a csatornaváltás eszközét és közben egyre kevésbé figyelek a kezemben tartott tányérra és annak tartalmára. Ami eddig is nyilvánvalónak tűnt, most már tényként kezelendő: a kapkodás nem szül semmi jót. Abban a pillanatban, amikor elérem a távirányítót, másik kezem kicsúszik ellenőrzésem alól és lőttek a tervemnek…

Ez a kis szituációs gyakorlat -így első olvasatra- úgy tűnhet, mint egy rossz álom leírása, de sajnos nem az. Erről maximális ébrenlétem mellett meggyőzött a kanapé kárpitján éktelenkedő ételfolt is. Kiszaladtam a konyhába és egy nedves mosogatószertől habzó- szivaccsal tértem vissza. A gyakorlatnak nincs vége: -Fél szemem a reklámok után folytatódó filmen, miközben próbálom eltüntetni a balekságommal okozott foltot. Az eredmény első látásra megnyugtat. Sehol egy zöldségdarabka vagy más, a vacsorámra utaló jel. Csupán egy tenyérnyi sötét, nedves folt.

Egészen másnap reggelig azt hittem, hogy megoldottam a problémát, de ekkor szembesülnöm kellett a szörnyű valósággal, hogy az előző esti “takarítás” csupán hirtelen kármentés volt. A folt, ahogy jött úgy maradt is.

Ezt már nem lehetett letagadni, elkendőzni valami hirtelen ötlettel. Bűnbánó arccal néztem páromra és próbáltam magyarázni a magyarázhatatlant. Addig addig igyekeztem, míg ő egy hangos nevetés kíséretében elhessegetett a tett színhelyéről. Amikor legközelebb odamerészkedtem, a foltnak nyoma sem volt. A megnyugvás -hogy nem okoztam maradandó kárt- mellett felütötte fejét a kíváncsiság is. Ez hogy …?

A válasz:
– Az egyik tisztogatásra megtartott fogkefét 1-2 órára egy pohár ecetbe kell áztatni, majd ezzel átdörzsölni a foltos textilrészt.
– Ha makacsabb a folt, mosószódát egy kevés vízben keverjünk pasztává és használjuk azt a tisztításhoz. Ezt a megoldást feltétlenül próbáljuk ki a kárpit nem látható részén, mert fakíthatja, oldhatja annak színét!

…most mennem kell, mert lassan elkészül a vacsorám és kezdődik egy újabb film. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

