A csokifolt tisztítása


Itt volt a Mikulás és nemsokára itt a Karácsony. Emlékszem gyermekként mennyire vártam, hogy az ajtónk előtt ott legyen az a bizonyos csomag, ami történetesen mindig azokat az édességeket, apró ajándékokat tartalmazta, amire gyermeki szívem vágyott. Persze azt sohasem vettem észre, hoggy édesapám mindig a Mikulás jövetele előtt vitte le a szemetet. 🙂 Általában iszonyatos hévvel bontotam ki a csomagot és szemezgettem, melyik az, amelyikre a legjobban vágytam. Általában a csokik voltak. Szüleim figyelmeztetésének ellenére mindig megettem a nagy részét a csomagnak és nem maradt más, mint ipari mennyiségű csokis papír és az elfogyasztott csokik darabjai a szőnyegen, a pulcsimon… Akkor még édesanyám foglalkozott ezzel a problémával, de mostmár nekem kell kitakarítani ezeket a foltokat.

Ha a folt nem nagyon régi, akkor meleg, sós vízzel mossuk ki a ruhát. Gyapjúszövetből úgy vehető ki, ha tojássárgáját és egy kevés glicerint összekeverve a masszával a foltot bekenjük, majd tiszta meleg vízzel kimossuk. Selyemszövetből higított szesszel tüntethetjük el a csokoládét.

Abban az esetben ha ülőgarnitúrára esika csokidarabka, akkor ecetes vizes kefével töröljük át a foltot. Legegyszerűbben mégis, citromlével tüntethetjük el maradéktalanul.

Vélemény, hozzászólás?

