A bot-, vagy rúdmixer tisztítása


Szeretek főzni. Amit nem szeretek, az aprítgatás és a mosogatás. Külön sértésként éltem meg, amikor néhány évvel ezelőtt a konyhai robotgépek piaca a funkciónkénti készülékekkel külön “tárolóhelységet” követelt magának a konyhában…   …és persze egy átlagos hétvégi főzőcske után jöhetett a különböző aprító-, dagasztó-, keverő-, facsaró-, stb.gépek mosogatása.

Az áttörést a rúdmixer hozta el. Elfér egy fiókban és a számomra macerás műveletek jelentős részét el lehet végezni vele. Egyetlen problémám a használat utáni mosogatás maradt, de még mindig szívesebben “kapirgáltam” körbe a kés alatti részeket, minthogy egy flottányi eszköz tisztogatásával kelljen megbirkóznom.
De a csodamasina elromlott, és én mint jó férfiember azonnal csavarhúzót ragadtam. Gondoltam, egy ilyen egyszerű szerkezet megjavítása  nem okozhat problémát számomra…..szétszedtem, és rájöttem, hogy én ezt nem akarom megjavítani.
A mosogatáskor -a kapcsoló mellett(!)- beszivárgó víz, és a tengely mentén a gépbe jutó élelmiszer pusztító, gusztustalan munkát végzett.Elmentem hát egy boltba, és vettem egy újat. Hazaérkezve első dolgom a használati utasítást -annak is a tisztításra vonatkozó leírását- kezdtem el böngészni. Majd néhány rutinosabb ismerősömet is megkérdeztem, ők hogyan oldják meg ezt a kérdést?

Végül a következő eljárásnál kötöttem ki:
-közvetlenül a használat után mosom el, időt sem hagyva az ételmaradékoknak a rászáradásra,
-a gyártó által javasolt szappanos víz helyett, egy darab vöröshagymát aprítva járatom pár másodpercig,
-ezt öblítésként sima langyos vízben megismétlem,
-a külső alkatrészeket mosogatószeres szivacs puha oldalával áttörlöm, majd szárazra törölgetem,
-ha netán makacsabb szennyeződés kerül a nehezen elérhető helyekre, egy kifacsart citrom levébe egy kiskanál szódabikarbónát teszek, majd először ebben áztatom, végül pár másodpercre bekapcsolom, és ezután öblítem le sima vízben.

Természetesen, a mosogatás azon részeinél, amikor az nem igényli a gép “járatását”, kikapcsolom és áramtalanítom.

Hatásos, és vegyszermentes eljárás.

Vélemény, hozzászólás?

